Dagens markarbetspass

Idag red jag Trasan till Hista och red på volten där. Körde lite markarbete idag. När jag kom dit var det dock en lång studsserie framtagen, och tyvärr så var avstånden för storhäst och jag kunde inte ändra om eftersom att jag inte visste om någon skulle hoppa det, så jag fick använda mig av lite fantasi.  Såhär såg det iaf ut;



Började iaf med att trava bågar mellan hindrena och la lite volter och så, jobbade med att få henne lösgjord. Gjorde även samma sak i galopp. Sen så galopperade jag på volt över den röda bommen några varv, gjorde även åttvolt där sen och tränade på att Trasan skulle byta över bommen. Sen hoppade jag det ljusblå hindret, låg väl på ungefär 40-50cm, hoppade det lite snett några gånger fram och tillbaka. . Sen hoppade jag även det gula, bruna och blåa snett, och hoppade även några linjer på dem sen.

Trasan var ruskigt fin idag, riktigt lösgjord i båda sidorna och högersidan var super idag, inget tjafs alls. Så dressyrpasset igår var verkligen inte förgäves. Och hon samlade sig riktigt fint också, och sprången blev bra, trots att det var lågt koncentrerade hon sig ändå på uppgiften. Jag är jättenöjd!

Slänger in en gammal bild från förra sommaren också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg