Dagens ridpass

Puh! Nu har jag kommit hem från dagens ridpass. Tog ett ordentligt dressyrpass på Trasan idag, mycket välbehövligt!
Började med att skritta fram en kvart på grusvägen/i skogen, sedan red jag till hagen. Där började jag med att jobba henne lite i skritten, gjorde lite förvänd öppna m.m. Sen joggade jag henne i traven och galoppen, i lite "obestämd" form, tycker inte formen spelar så stor roll under framjoggningen, det viktigaste är att ju att få igång dem. Sen efter det så red jag en åttvolt i alla gångarterna, tränade på att verkligen få henne att ställa igenom sig i hennes högersida, där hon gärna går rakställd. Hon blev riktigt fin där. Sen i galoppen blev det en rättvänd volt och en förvänd volt, i den högra förvända ville hon gärna skjuta ut ytterbogen, så fick jobba lite på det. I vänster var hon jättefin. Sen övade jag på bakdelsvändningarna. Började med att rida på en 10m volt, för att sedan successivt minska ner den så att det till slut blev en bakdelsvändning. Gjorde det i båda varven. I början var hon riktigt envis i högra, men efter lite slit så blev det super! Sen joggade jag av och skrittade sedan samma väg som jag skrittade fram på.

Jag är nöjd med Trasans prestation idag, hon var riktigt mjuk och lydig, och högersidan blev idag riktigt, riktigt bra! Dock var hon väldigt irriterad på insekterna, men det är ju ingenting man kan göra åt. Ser fram emot Cilla (Cecilia Hansson) träningen på fredag, ska troligtvis rida igenom antingen LA:P1an eller FEI:s inledande, kul! =)


Trasan när vi skrittade fram


Kommentarer
Postat av: Sabina

Sv: Ja det är också skitsnyggt, jag har jättesvårt att bestämma mig :D



Själva bilden hittade jag på en tysk chattsida för hästfolk, väldigt lik vårat Bukefalos. Men jag vet att man kan beställa pannbanden i vissa affärer, då kan man säga vilken färg och sånt som man vill ha. Vart bor du? :)

2009-08-11 @ 19:44:20
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg