Svaren!

Hur gammal var du när du fick din första egna häst? :)
Min första häst fick jag sommaren innan jag skulle fylla 5år. En busig shettis som tidigare hade gått trav, åh lilla fabbe! :')

Hur mycket kostade din häst?
Jag är inte den som direkt vill gå runt och säga vad alla mina hästar kostade, tycker inte riktigt att alla behöver veta det.
Men eftersom att vi köpte Doris när hon var 3år och inridningen var precis påbörjad, så kostade hon under 70.000, mamma och jag har gjort allt jobbet med henne själv. Trasan köpte vi när hon var 5år och hon hade då haft föl som 4åring och var därför bara "ordentligt" riden i 3-4månader så hon var inte heller dyr under 50.000. Vi har inte ekonoim att köpa färdiga hästar utan jag har fått jobba upp alla själv, dock ser jag bara det som en fördel!



Vilka klasser har du tävlat med din häst?
Vet inte riktigt vem du syfta på men skriver båda. Doris är endast tävlad detta året och vi tävlar just nu 90cm och 1m men ska förhoppningsvis debutera 1.10cm inom en snar framtid. Trasan och jag har tävlat felfritt och med placeringar upp tom LA+5 hoppning och med vinster och placeringar upp till LA:P1 dressyr.

Hur många hästar/ponnyer har du haft?

Jag har haft två ponnyer innan Trasan, Idefix och Fabian och Doris är min första storhäst. Dock är hon ju inte riktigt min då mamma och jag delar på henne.

Vad är det högsta du har hoppat?
Med Trasan har jag hoppat som högst 135cm, men hon har löshoppat 145cm! Så kapacitet det har hon, min pärla :')
Doris brukar hoppa sämre hemma än på tävling, har ingen aning om varför men jag ska vara glad att det är så, så jag har nog inte hoppat högre än 1.20cm med henne. =)

Puss på dig för att du fått igång bloggen igen! :)
Hur mår Trasan?

Puss på dig för att vi syns på torsdag!  =)
Trasan mår finemang, tjock och lever livet på betet!

Hur gammal är du?
Jag är 13år, fyller 14 den sista september! =)

Vem tränar du hoppning för?

Jag tränar hoppning för Daniel Svensson, han är grymt bra så rekommenderar honom starkt!

Sådär nu var slut på frågor, hoppas ni fick svar på det ni ville veta, så hoppas jag att det inte dröjer alltför länge tills nästa frågestund! Puss på er!


Kommentarer
Postat av: sandra sjöholm

Håller med om att det är en fördel att jobba upp hästarna själva. Det är mycket roligare och man lär sig så mycket. Roligt att veta att man har gjort jobbet själv än att ha köpt sig till framgång!



Fin blogg, kolla gärna in i min :)

2009-08-18 @ 13:25:32
URL: http://clinteastwood.blogg.se/
Postat av: Greta

Kul att din häst går både La hoppning och dressyr. Det finns allt för många hopponnys som är oridna och bara springer. Tror det går så mycket bättre i hoppningen om hästen går bra i dressyren! Lycka till i fortsättningen! :D

2009-08-21 @ 15:43:42
URL: http://tallgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg