DS träning

Igår var det ju som sagt Daniel träning med Doris, hon skötte sig super! Synd bara att jag inte kan rida henne ordentligt, alltid ska jag tabba mig och ge henne dåliga förutsättningar till att hoppa.. Men det är väldigt stor skillnad att hoppa henne & Trasan har väl inte riktigt kommit in i hur jag ska rida just henne. Hon är väldigt stark mot hinder då hon bara vill hoppa, hoppa, hoppa så jag måste rida väldigt mkt med sätet på henne, vilket jag inte måste göra så mkt på Trasan. Men det blir bättre för varje träning så dt känns bra! =)

Vi hoppade mkt gymnastikövningar, vi travade o galopperadeöver cavaletti där Doris var sjukt fin i galoppen med tanke på att hon har bara galopperat över en enda bom förut! Sen hoppade vi 3 studs därefter vra det 4-5 galoppsprång (man fick välja själv) till en cavalettibom sen studs till ett räcke, där var hon också jättefin. =) SEn avslutade vi med att hoppa bana, hoppade nog bara 90-95 någonting då hon ska dressyrtränas idag o tävla imorgon.

Nej nu ska jag gå till stallet o rida Trasan o mocka. Ha det fint! Ska försöka ladda in filmer så småningom men vet inte riktigt vart kameran är :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg