Sadlar

Hej bloggen!

Idag har jag inte hunnit rida tyvärr. Har varit i E-tuna och hämtat min nya insulinump och så. Men för att ni inte ska bli så uttråkade tänkte jag visa o skriva lite vad jag tkr om de sadlar jag har, bra va? =)

Isabell Dressyr CAIR

Unik proffessionell sadel, som utstrålar lyx och prestige och med oöverträffade egenskaper som säkerställer optimal prestation. Utvecklad i samarbete med världsmästaren Isabell Werth. Mjukt och starkt österrikiskt Stöger skrumpläder. Extra djupt och smalt säte.Stigremslåset är placerat längre bak. "Sorbtec" knävulster. Genomgripande förbättringar för mer korrekt sits. Tunnare sadelputor i det nya revolutionerande "CAIR" luftsadelpanel systemet, som utesluter tryckpunkter och konstant anpassar sig efter hästens form och gör den mera fri och avslappnad.
Livstids garanti på sadelbommen. 5 års garanti på luftsadelputorna. Utbytbart koppjärn. Levereras med medium koppjärn. Sadelöverdrag medföljer.


Åh, vad jag älskar denna sadel! Så grymt skön att sitta i, det känns som att man sitter i en soffa. Plus att man får ett himla bra skänkelläge, benen kan liksom inte åka så långt varken fram eller bak, alltså man sitter ju inte direkt fastlimmade med benen men man kan röra dem så mycket som behövs, om ni fattar? :p Iaf enligt mig var detta en sjukt bra investering då den passar både ponny och storhäst finemang! ( har storlek 16 1/2 på min )


Ca.pris: 20.000 - 22.000 kr. Köpte dock min för 1 1/2 år sen och då kostade den 17.800 kr ny.


Mitt betyg ( av max 5):


 


Köpställen: Lyckås ridsport , Sharpman bl.a.


Pessoa RODRIGO pony

Nelsson Pessoa disignade från början denna sadel för sin son Rodrigo. Den är speciellt utformad för ponnyers breda ryggar.
Sätet är utformat för att passa unga ryttares små kroppar.
Livstids garanti på bommen. 2 års garanti på läderarbetet.
Sadeln är permanentstoppad enligt ny högteknologisk teknik med det nya materialet By-flex® som har anpassats med olika densitet i bossorna för perfekt passform, avlastning och balans.
Livslängden har därmed ökats väsentligt.

Storlekar: 15", 15 3/4", 16"

Färg: svart eller oakbark

 

En grymt bra hoppsadel om jag får säga mitt, även väldigt prisvärd om man jämför med tex prestige. Man får ett bra skänkelläge och sitter bekvämt i sadeln. Denna har jag uppfattat som att den ligger bra på nästan alla hästar och även hästarna verkar tycka om den. Dock verkar det som, tycker jag iaf, att lädret blir lite "segt" och "fett" på vissa ställen, framförallt där man har skänklarna. Men i övrigt tycker jag att den är kanon!


Ca.pris: 8.000 - 10.000kr


Mitt betyg ( av max 5):


 


Köpställen: Lyckås Ridsport, Grand Prix, Sharpman m.fl.

 

Sådär, nu har jag utvärderat lite på Trasans sadlar, tänkte ta Doris sadlar någon annan dag. Men så länge får ni ha det bra, puss!


 


Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha tackar ;) Det är skönt med lite pauser ibland, man blir så lätt "bloggskadad"... xP

2009-10-30 @ 11:39:51
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg