Hoppträning

Hopptränade med Doris igår. Hon var så himla fin!! Underbara häst.
Började med att värma upp i trav, göra serpentiner runt tre hinder på ena långsidan och sluta och en tiometersvolt på andra, vilket Doris skötte superbra. Sen i galopp skulle vi göra skänkelvikning in till mitten på ena långsidan och på andra lägga volter runt de tre hinder som stod där. Doris har aldrig gjort galoppskänkelvikning förut men hon fattade på en gång och flöot igenom dem superbra.
Efter det fick vi travhoppa på ett litet räcke och göra halt efter. Sen fick vi galopphoppa det räcket och sedan efter skulle vi byta av till skritt, göra volt tillbaka och sedan fatta galopp och hoppa räcket igen.

Sen fick vi hoppa trekombination(!) Något Doris aldrig har gjort förut. Så när vi styrde på kände jag att hon stannade upp lite när vi kom framför hela kombination. Men jag tröck på henne och hon hoppade av jäääääääääääättestort, haha! Så jag flög som en vante och när vi landade låg jag på halsen och vad gör hon!? Jo, hon hoppar klart hela kombinationen utan att riva med mig hängandes på halsen, gud vad jag skratta alltså! :p Men sen fick vi irktigt bra flyt även där.

Til sist hoppade vi bana på ungefär 1-110cm och hon var superduktig! Så himla nöjd med henne, är riktigt taggad på att få komma ut och tävla nu! =)

Inga bilder, våran kamera är trasig :( men ska åka in till stan imorgon och köpa filmkamera så jag kan filma tävlingen på söndag!

Kommentarer
Postat av: melindahillström

Hej tränar du oxå för tomas? Har vi träffats? Hmmm.. försöker få kläm på vem du kan va ;) kommentera ett av mina inlägg o skriv vem du är och vart vi har träffats :D<3

2010-05-15 @ 20:25:25
URL: http://melindahillstrom.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg