Prao v. 11

V. 11 är det dags för prao i skolan! Och jag tänkte berätta lite om praoplatsen jag ska vara på! =)

Stall Charlottenlind heter stället jag ska till. Där bor och jobbar Charlotte. Hon är utbildad och diplomerad hästmassor samt utbildad sadelinprovare. Hon arbetar med hästars friskvård men har tidigare tävlat svår hoppning och även varit unghästutbildare.
Charlotte tar emot hästar som:

- behöver rehabiliteras efter skada

- har diffusa problem som inte svarar på traditionell veterinärmedicinsk behandling

- behöver vila upp sig eller mjukas upp och stärkas, t.ex. inför tävling

- är konvalescent

- behöver lösgöras eller utbildas i ridningen

Detta kan Charlotte erbjuda hemma på stall Charlottenlind:

- Behandling på VITAFLOOR vibrationsgolv

- Massage

- Stretching

- Laserterapi (GaAs-laser)

- Sadelinprovning

- Tillridning

- Utevistelse i kuperade, lummiga gräshagar för de hästar som inte behöver ha boxvila. Även sjukhagar finns.

- Garanterat god omvårdnad i lugn och harmonisk miljö

- Nära samarbete med veterinär, hovslagare, hästtandläkare och djurtolk

Hon kan även komma hem till Dig (om du bor i skånedelen givetvis)

Detta känns ju helt klart som att det kommer bli en lärorik vecka, förhoppningsvis kan jag även ta med mig det jag lär mig hem och använda på mina hästar.







Mer information och bilder hittar ni på hennes hemsida. Länk till den finns i början av detta inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg