Dagens ridpass

Red Doris på volten imorse. Kände att dem verkligen behövde röra på sig idag efter att ha vilat i två dagar. Tröck i mig en treo och gick ut och red. Doris var en dröm att rida i skritten, traven och vänstergaloppen. Så himla mjuk och stadig! I högergaloppen blev det dock andra känslor, suck! Hon började studsa på en gång i den galoppen. Så började med att ställa igenom henne lite för mycket i högersidan och tog en lätt förhållning i vänstern hela tiden. Gjorde detta först i skritt och trav. Därefter bestämde jag mig för att hon skulle klara att fatta galopp och hålla kvar ställningen i högersidan. Efter några gånger gjorde hon det jättefint och höll kvar ställningen hela fattningen. Därefter byggde jag på och jag bestämde mig för att innan ridpasset var slut så skulle hon ha klarat en hel långsida och behålla ställningen samt att jag skulle kunna ta lätta förhållningar i vänster utan att hon skulle bryta av.

Även det klarade hon till slut och då kände man sig riktigt nöjd! Såhär ska jag jobba henne varje dag med den här sidan, börja precis som idag med fattning och en långsida. Så nästa ridpass vill jag att hon ska klara fattning, långsida samt ett hörn. Så det gäller att vara konsekvent hela tiden med hennes högersida för så småningom tror jag nog att det blir bättre! =)

Kände mig dock svimfärdig efter passet pga. av huvudvärken, så nu ska jag vila ordentligt och hoppas att jag orkar ta itu med Trasan sen också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg