Dagens ridpass

Passade på att ta ett ridpass medan jag ändå var utre i stallet och släppte ut hästarna. Jag tog ut Doris på otelrundan. Red henne med tredelat tränsbett och satte på gummisnodden. Anledningen till varför jag satte på den var för att hon var extremt stirrig idag, antagligen för att jag tog henne ifrån dem andra! :p
Idag var det bara 1- här, men är det inte typiskt att det blir snöstorm här då istället så det ändå var tråkigt att rida? Doris var riktigt jobbig i galoppen idag, traven och skritten var jättefin men sen i galoppen körde hon bara upp huvudet, bytte och drog iväg. Så det blev massa skoljobb i skritt och trav, många övergångar, halter osv. När hon var riktigt loss där körde jag med galoppen igen. Gjorde bara så att jag travade några meter, gjorde hatl och sedan fattade jag galopp. Sen galopperade jag bara 4-5 galoppsprång sedan bröt jag av och gjorde likadant andra galoppen sedan slutade jag. Då var hon jättefin, så det var skönt att jag fick igenom henne tillslut! =)

Får se om jag rider Trasan senare, just nu är det verkligen snöstorm här, annars går jag bara ut och pysslar om henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg