Dressyrträning

Var iväg och dresyrtränade med Trasan idag, det var mycket välbehövligt! Vi båda var minst sagt lite ringrostiga men på slutet kom hon igenom sig riktigt ordentlig och jag började hitta tillbaka till knapparna med. Kan även tillägga att vi tränade hemma hos Viveca (Trasans förra ägare), i hennes ridhus. Där, för ungefär 4,5 år sedan åkte mamma och jag dit och kollade på Trasan. Där stod hon i stallgången och det var kärlek vid första ögonkastet. Jag visste bara genom att se henne stå på stallgången att hon var den rätta ponnyn för mig. Och det är hon, min fina älskling <3
Mamma och jag åkte ner i september 2005 hela vägen ner till skåne över en helg och hade massa ponnysar jag skulle provrida. Provred några på vägen ner i ett försäljningstall. Trasan var första ponnyn på lördagen och efter jag hade provat henne sa jag att jag inte ville prova de andra, jag ville ha Trasan och ingen annan. :')

Konstigt att det blir såhär ibland. Både Trasan och Doris är uppfödda i Perstorp, alltså där vi bor nu, och nu tränar jag dessutom på samma gård där vi provred Trasan!

Doris hade dratt av sig skon, och hon blev nyskodd i fredags, suck! Hovis kommer imorgon kväll så kan inte rida henne förens på tisdag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg