Smörjning

Smörjde bara mina stövlar förut, det vart så himla kallt om fingrarna när man höll på med kallt vatten.
Tänkte iaf visa er vad jag använder för smörjmedel! =)


(Bilderna är klickbara)

Grundar alltid med vanlig sadeltvål, denna är från Hööks och även fodralet kommer därifrån. Finns väl inte så mycket att säga om den men tycker den är bra och den ger en ordentlig grundrengöring.



Därefter tar jag en flytande rengöring. Denna heter "Curum Soup" och kommer från Veredus. Finns att köpa i de flesta välsorterade hästbutiker. Den här är den bästa rengöringen som finns! Har även en mini flaska av denna som jag har med på tävling som "sista-minuten puts". Lädret blir supermjukt och skinande. Använder denna framförallt innan tävling och träning då utrustningen ser som ny ut efter att man använt denna!



Använder även denna flytande rengöring. Equifix Triplex heter den och även den finns i de flesta hästbutiker. Denna använder jag mest till vardags och även denna är riktigt bra! Räcker hur länge som helst då den är himla dryg och man behöver endast ett fåtal droppar när man smörjer.



Avslutar till sist med läderbalsam. Denna kommer också från Hööks och är faktiskt riktigt bra! Dock använder jag detta ytterst sällan, använder oftast bara 2-3 gånger om året när det är storsmörjning. Anser inte att man måste fetta in lädret, blir oftast klibbigt och äckligt om man gör det för ofta.


Förresten, ikväll ska mamma och jag till Perstorps ridklubb för att titta på en hoppträning. Ska eventuellt träna för Anna Hassö där så ska dit och kolla hur träningarna är upplagda och så ska jag förhoppningsvis börja nästa vecka! Någon av er som tränat/tränar för Anna Hassö? Isf vart någonstans och var hon bra?

Kommentarer
Postat av: RebeccaNybergh

sv: Jo precis, förstår inte att folk tycker det är roligt att snacka skit, bara grymt onödigt :)

2010-01-20 @ 18:41:21
URL: http://thejumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg