Underbara Doris

Red lite markarbete på Doris nu på kvällen när det var lite svalare. Alltså jag är så sjukt j*vla (ursäkta) glad över hur mycket hon har utvecklas detta år! Hon är som en helt annan häst :') Förra året kunde jag i princip inte ens hoppa hemma, hon bara drog ch studsade och var jätte stoig, även fast hon alltiud hoppade. Men nu är hon för det mesta lugn med allt, fortfarande lite pigg på småhinder och tycker det är roligare att sparka iväg bommarna så hon får hoppahögre, haha!

Men idag var nog bästa träningen hittils. Började med att ha tre galoppcavellitis på en volt, gick väl hyffsat. Sen hade jag en två-studs, inte så mycket att säga. Efter det hoppade jag cavalettina och hade sen en oxer på diagonalen. Slutade med att vi hoppade oxern på 140! Och hon tog inte i, kändes som att hon hoppade över ett 60 hinder typ. Tog även en ganska snäv sväng på oxern och fick kort distans men hon greja det perfekt. :D

Såklart ville inte kameran vara med den tycktre den behövde laddas. Iaf så ärjag galet nöjd med henne, hon är så underbar och ärlig. Hon har fortfarande aldrig stoppat!


Älskling. <3

Kommentarer
Postat av: Mattis Jansson :)

SV: Tack så mycket =)<3

2010-07-12 @ 14:23:14
URL: http://mattisjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg