Hoppning

Doris var kanonfin idag! Hon hoppade en hel serie för första gången i sitt liv. (vi har ju aldrig haft egna hinder elr ridbana förut så har inte haft möjlighet) Men hon fattade ganska direkt.

Visar en bild (avstånden är alltså normala storhäst);



Började först bara med att hoppa studsen från båda hållen. Studsen stog väldigt nära kortsidan så svängen vart lite klurig i början men sen fick vi till det perfekt. Bra för Doris att träna lite knixiga avstånd och vägar.

Sen tog jag studsen och oxern, vilket gick kanon. Hon har sånt jäkla tryck i sprången när hon hoppar, världens känsla är det. =)

Sen till sist satte vi till räcket, i början drog hon lite så hon petade oxern. Men sen fattade hon och vart superfin. Tog väl oxern på nära 130 sista gången.




Är väldigt nöjd med henne idag. Hon har varit superfin de sista gångerna nu när jag har hoppat. Allt börjar liksom falla på plats. Hon har sån jäkla kapacitet och vilja så hon kan gå riktigt långt, bara jag kan det..
Debuten i 110 är iaf anmäld nu, den 3 juli. Ser väldigt mkt fram emot det, då hon hoppar så mycket bättre när hindrena blir högre!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag är med i veckans ekipage hos Sara, hastbloggen.



Var snäll och lägg en röst på mig.

Om ni vill att jag ska lägga röster eller göra något annat för er är det bara att säga till.



Jag är nummer två. <3



http://hastbloggeen.blogg.se/2010/july/veckans-ekipage.html#comment

2010-07-05 @ 15:16:01
URL: http://amandawilhelmsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg