I min ryktlåda


Ryktlåda från Hööks


Hovkrats, svamp, hårgelé, pälsglans, lädersåpa

Hovkrats: Vanlig, nödvändig sak. Kratsar alltid hovarna både före och efter ridpass.

Svamp: Till lädersåpan

Hårgelé: Brukar använda till det spretiga efter man knoppat så det hålls på plats.

Pälsglans: Super Sheen från Veredus. Världens bästa pälsglans! Super också i små flaskor vilket är perfekt att ha med på tävlingar. Har även en stor flaska.

Lädersåpa: Curium Soap från Veredus. Också jättebra, liten flaska. 


Kam, Rotborste

Kam: Från Borstiq farm. Superbra man och pannluggskam! Reder ut jättebra och sliter inte ut taglet.

Rotborste: Från three horses. Använder jag i svansen. Också väldigt bra som inte sliter men ändå reder ut.

Ryktborste, gummiskrapa, putshandske

Ryktborste
: Även denna från Borstiq farm. Supermjuk och härlig.

Gummiskrapa: Använder gummiskrapa istället för ryktskrapa, mycket bättre tycker jag.

Putshandske: Min favorit i lådan! Hästarna blir jätteblanka i pälsen + att det är jätteskön massage för dem.


Mjukborste, rotborste

Mjukborste: Från three horses. Använder jag alltid först, drar bort damm och sånt.

Rotborste
: Använder jag vid gorvare smuts, typ lera osånt.


Sax, tejp, svamp

Sax: Till svans, hovskägg mm.

Tejp: Till tex. lindor och benskydd som sitter dåligt.

Svamp: Till näsan och ögonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt här:

Trackback



Design by Linda Viberg